Sunday, March 29, 2009

The Dhall Experience

Hihetetlen hogy egesz nap olvasni akartam (most nagyon obsessed lettem egy bizonyos regennyel, amit itt nem emlitenek mert otthoni gimnazista karrierem alatt tobbszor is kijelnetettem hogy en aztan nem fogok ilyen "nyalas maszlagot" a kezembe venni. hat igen, most ott tartok hogy nem tudom letenni. de muszaj.), DE valahogy nem sikerult. Szepen rendbe raktam a szobamat, gondoltam gyorsan megcsinalom a lecket, aztan egesz nap olvasok. Ebbol az lett, hogy Franki (egyik bnom) beront a szobamba (2 mondat elolvasasa utan a torikonyvben) es ezt kovetoen a nap hatra levo reszeben nem hagy elni. :D Mindegy Gyuruk Ura nezes kozben eleg tisztessegesen tudtam vegezni a leckekkel, de a 12 oldalas Foreign Policy hw kifogott rajtam es kb most fejeztem be...TEHAT MOST vegre olvasnek, de nem, blogot kell irnom. Tobb okbol is: 1., ha most nem irok tulsagosan felgyulemlenek a dolgok, es tul sok mindent fogok kihagyni ha legkozelebb irok, 2. mint mar emlitettem imadni fogom visszaolvasni az okorsegeimet, 3. amugy is szeretnem megosztani veletek amik tortennek. :)

Pl nem is irtam meg az uj kurzusaimrol. Hat az egyik...omg...az elso ora utan komolyan fontolgattam hogy kimenekulok ebbol az osztalybol...holyshit...kepzeljetek el a legweirdebb nonsense-t a vilagon: valami japan muveszfil "Dreams". De komolyan latszolag SEMMI ertelme sem volt. Az egesz ora annnnnyira fura es mas mint amihez eddig hoza voltam szokva. "The Karma of Words" Japan tortenelem, irodalom, kultura kurzus. Viszont nem rossz. Igazabol naggggyon is erdekes es a Gesa emlekiratai az egyik kurzusdokumentum. :) Mondjuk egyik ora megint egy kicsit izzeeee volt....erdekes fogalmazzunk igy....mert a tanarok (ketto van) kitalaltak hogy "tanarmentes" beszelgetes-t kell lefolytatnunk, ami alatt ok MEDITALNI fognak...OKKK. Hat kb az tortent, h kussban ultunk vagy 2 percig, aztan nagy nehezen kinyogtunk dolgokat, de nagyon awkward volt az egesz helyzet. :D De megallapitottuk, hogy ez meg csak azert van mert meg csak ismerkedunk a Japan kulturaval...hat igen. De komolyan ilyen oram meg sosem volt, es nagggyon erdekes.

A masik uj ora mar latom hogy a kedvencem lesz, es a legtobbet fogok tanulni. American Foreign Policy a hideghaborutol napjainkig. Valoszinu hogy nehany bejegyzes csak ennek az oranak az anyagaval fog foglalkozni. Pl elso leckenk az volt, hogy irjunk egy oldalt a kovetkezo kerdesre valaszolva:
"What are the primary sources of anti-Americanism in the world? Is it a relatively new phenomenon?"
(Mik az elsodleges kivalto okai a vilagban napjainkban megfigyelheto anti-Amerikanizmusnak? es vajon uj jelenseg-e?)
Mondom nagggyon erdekes! Eloszor Europaval foglalkoztunk, most a Kozel-Kelettel. Ja, ez a cikk volt a 12 oldalas leckem, erdemes elolvasni, aki tud angolul:
The Politics of Rage: Why Do They Hate Us?
Uuuuu errol jut eszmbe...majdnem lefordultam a szekrol amikor ezt a reszt olvastam a cikkben:
"Future kings and generals attended Victoria College in Alexandria, learning the speech and manners of British gentlemen. Many then went on to Oxford, Cambridge and Sandhurst--a tradition that is still maintained by Jordan's royal family, though now they go to Hotchkiss or Lawrenceville. "
Ez a cikk a Newsweekben jelent meg, aminek tenyleg SEMMI koze nincs a sulihoz...Viszont a fenti szovegkornyezetben (a cikk alapjan) azt jelenti ez a kijelentes, hogy Lawrenceville az egesz Nyugati-regio egyik legjobb iskolaja...Na ilyenkor van az, hogy nem tudom leirni mit ereztem amikor ezt olvastam.



Ja igen, az eredeti celja -es cime- a bejegyzesnek: dhall. haha. Ok szoval az egesz dhall egy tok nagy joke. Eloszor is csak 2 ora, es a tanarok akik felugyelnek megprobalnak hiperszigorunak latszani, de amugy mindenki tudja hogy a vilag legengedekenyebb emberei dhallon kivul. Ez mar alapjaban veve vicces. Foleg amikor megprobalnak csunyan nezni. Aztan mindenki vigyorogva megy be, egymason rohogve, hogy ki miert kapott buntit. ( a legtobben nem teljesitettek a teli 'chapel credit"-et= ketszer meg kell jelenni valami vallasi izen...nemtudom irtam-e az en Quaker ceremonia elmenyemrol, aholis 15 percig szo nelkul kellett ulnunk a templomban...kepzelhetitek nem repedtek szet a bordaim az elfojtott rohogestol...egyaltalan) A ket ora alatt ugyebar tilos sms-ezni vagy facebookra menni, persze mindenki sms-ezik es facebookon van. Najo nem mindenki. De pl beszelgetni is tilos, de allitom kivetel nelkul mindenki legalabb egyszer megszolal. Amugy pedig hazit csinalnak az emberek, igy vasarnap tobb szabadidejuk van mint azoknak akik nem voltak dhallon. Ez nem azt jelenti h jo a buntetes, mivel ezer jobb dolgot is csinalhatsz szombat este. En szemely szerint elkeztem a konyvet amit most nem tudok letenni. Jo volt ez a dhall no. :)
Lehet jovo heten elkiserem Laurat. :D En kicsekkolni felejtettem el a sulibol, o becsekkolni. szivas.

11 comments:

Erika Antal said...

Kislányom kezd aggasztani, mi lesz ha Laura eljön hozzánk. Ti kész természeti katasztrófák vagytok együtt. Két sznob lökött nő... fog ez enekm menni? :)))).
Ja és csak én olvasok figyelmetlenül vagy tényleg nem derült ki, hogy melyik könyvet olvasod ily'lelkesen?

petra said...

igen, az engem is érdekelne:)

Anonymous said...

anti-Americanism -> Amerika-ellenesség

eniko said...

kosz anonymus tisztaban vagyok vele. es azert sem fogom ugy irni. mert nekem igy ahogy van jobban tetszik. es ez az en blogom. es ez volt az elso es utolso piszkalodos bejegyzes.

eniko said...

ja es megegy dolog; a lenti idezet egy MAGYAR internetes ujsagbol valo:

(...)Felhívta a figyelmet arra, hogy a magyar liberálisok egyúttal tiltakoznak az Európában tapasztalható az anti-amerikanizmus ellen.

szoval pfbrll

petra said...

Nem válaszoltál még vissza a levelemre! nem szép dolog!

kisrumpf said...

Tisztában vagyok vele, hogy az a Te blogod, s ez előjogokkal jár, de ne már magyar internetes újság magyartalanságaira hivatkozz - ugyan már, Csuri. Ennél Te több vagy. (Néha egy magyar internetes újságra járok röhögni, mert oly borzasztóan fordítanak le cikkeket 2 (!) nappal azután, hogy az adott cikk megjelent az angol netes oldalakon, hogy jajj). Jószándékú volt az a megjegyzés, nem piszkálódó, hidd el.

eniko said...

jo ok bocsi... :/ csak mar paranoias vagyok hogy azzal piszkalnak egyesek hogy sokat irok angolul...de konyorgom mielott kijottem meg tobbet beszeltem angolul...es szavakat is talaltam ki. mint most. szoval telleg bocsi, de azt hittem valaki mar megint ezzel az okorseggel akar idegesiteni.

kisrumpf said...

Nekem nem tűnt fel, hogy kimenetel előtt többet használtál volna angol szavakat - lehet, hogy nem voltam eleget a társaságodban?!

Amúgy szerintem elkerülhetetlen, már én is ott tartok, hogy mesélek valamit a zuramnak, s mondom, hogy "X. megjavította a whisk-emet..." ugyakkor az angolomba néha belecsúszik egy-egy magyar szó, mint "jé", "figyelj", "te" és tsai.

Aztán majd ezért rádsütik a "jóakaróid", hogy adod a nagyot, figyeld meg ;-)

kisrumpf said...

Ja, akartam kérdezni, melyik nyálas maszlagot olvasod??

eniko said...

hahahaha nekem is vannak ilyen pillanataim amikor olyanokat szolok h "jajjj" meg "jolvanmar", ja es a "figyi" is becsuszik neha :D
hat igen joakaroimmal tisztaban vagyok...whatever, its not like i care...

ok, szoval a pride&prejudice-t olvasom :) es angolul fenyevekkel jobb. mert ahogy emlekszem magyarul nemnagyon tetszett a stilus...vagy a nyelvhasznalat...nem tudom. angolul valahogy jobb :)