Saturday, October 25, 2008

Hosszu post, de worth reading :P

Megint egy ideje nem irtam -mint ahogy felteszem eszre is vettetek - szoval most ismet itt fekszik elottem az iroasztalon egy tisztesseges lista a dolgokrol amiket el szeretnek nektek meselni. El fog egy darabig tartani mire mindet leirom, de igy jar a rest. Vagyishat en nem vagyok rest, mert ezen a heten foleg tanultam azert nem jutott nagyon idom az irogatasra. Szoval akkor el is kezdenem mielott meggondolom magam (es inkabb nekiallok a meghosszabb lista leckenek...). Ja, azt ismet nem garantalom hogy idorendben lesznek a dolgok, de 1 az nem is lenyeg, 2 megteszem ami tolem telik. :)

Academics + DHall (Wait WHAT????????)
Academics alatt az eheti tanulmanyi esemenyeket ertem. Szukebb ertelemben: waaaaa kepzeljetek a legujabb esszemre A/A- -t kaptam! Ami egy fel fokkal jobb mint az elozo ketto!!!!! I was SOOOO HAPPY! Nem is gondoltam volna, mert nem nagyon tetszett amikor beadtam. De ezek szerint nem nekem kell hogy tetszen. Egyebkent ez az essze a term fo konyvebol volt (Passage to India) szoval duplan jo. :) Amugy a kovetkezo igen hangzatos cimet fejtegettem: The Notion of Unity in A Passage to India. Haha, ne higgyetek hogy az iromany is ennyire fancy... Egy egesz delutant toltottem hisztizve mire sikerult osszeraknom. De megerte. Mindig megeri. Csak nehez elkezdeni. Aztan nehez folytatni. Szerencsere befejezni altalaban konnyu. :D
Aztan ezt a hatalmas oromot kovetoen irhattam a kovetkezo esszet a No longer at Ease cimu konyvbol... ugyan azon a napon amikor kikaptuk az elozo papirt... Szoval ennek koszonhetoen (plusz a Nature Writing leckenek, ami egy hat oldalas tudomanyos kutatomunka elolvasasat jelentette) csutortokon (penteken) hajnali haromkor sikerult elaludnom. Ez az eddigi keso rekord. De megintcsak megerte. Es amugy meg penteken 8 orat aludtam (ez duplaja a csutortoki 4-nek) szoval rendben vagyok.



Na es akkor DHAll... Hat komolyan mondom. Tudjatok mi az? DETENTION. Es tudjatok mi ez? HELL! De kezdjuk az elejen.
Tortent ugyanis hogy egyik nap nagyon fajt a hasam szoval nem nagyon akartam edzesre menni. Ilyenkor az a teendo hogy elmesz az infirm-be (infirmary/gyengelkedo), kersz gyogyszert, kersz felmentest es elmesz a konyvtarba tanulni. Pont. Es rendben is vagy. Csakhogy eppenseggel elfelejtettek bevinni az esetemet a rendszerbe, igyhat kaptam egy csodas A-t a nevem melle. Absence-> Hianyzas ->Szivas
A napokban pedig kaptam egy emilt, hogy Green Sheet-et iteltek (fuuuha), ami annyit tesz hogy kapok egy zold papirt ami mit szepitsuk beutalo Detention-re. Mielott a rosszmajuak megszakadnanak a rohogestol (Aron ha ezt olvasod tudd, hogy elesen latom magam elott a karorvendon rohogo fejedet :D) kozlom, hogy ez az iskola nem igazsagtalan, szoval a dolog eleg hamar tisztazodott, NEM megyek detention-re. De gondoltam jo alkalom hogy ismertessem a DHall szabalyait.
  • Nincs eves ivas
  • Nincs i-pod vagy egyeb zeneeszkoz
  • Nincs katya
  • Nincs duma
  • 2 ora tanulas CSONDBEN
  • Laptop csak engedellyel hasznalhato
  • Nincs szunet. Pisilni elotte utana. (kozben, ha mersz es nem banod a szagot)
  • 5 percet kesel nem kell bemenned. Juhu, mehetsz kovetkezo es utana levo szombaton. Gratulalok.
  • Vegezetul pedig ha letoltotted a buntetest AZONNAL vissza kell menned a hazba es ott is kell maradni
A legnagyobb szivas hogy a Dhall 8:30-10:45-ig van SZOMBAT este, ami koztudottan a legkiralyabb este, mert late check-in van meg mindenfele partyk es programok. Remelem mar ertitek miert nem hianyzik senki 200 orakat egy tanevben...ohm... Nincs is annyi szombat mellesleg... :D

Legujabb NW class + Costa Rica reklam
Tudooooom, mar biztos marha uncsi, hogy mindig a nature writing orammal hozakodom elo, dehat ha egyszer annyira kiraly. Raadasul a penteki ora az eddigi legjobb volt! Megint az erdobe mentunk, de most nem az irodalom reszen volt a hangsuly a dolognak, hanem a tudomanyon. Tulajdonkeppen okologia ora volt. Es elkepeszto erdekes. :D Emlekeztek remelem a tanarra akirol meg ev elejen mesletem, na o erdo okologus es tulajdonkeppen abbol allt az ora, hogy az erdo strukturajat figyeltuk meg. Azt hogy milyen fak vannak, milyen tipusuak, melyik miert no gyorsabban, es eppen miert azon a helyen es olyan formaban ahogy. Szuper volt. Es ahogy elmagyarazta hogy melyik fanak miert az a neve ami...pf...kirrraly. Pl felvett ket juharfa levelet. Az egyik picit szuros volt a masik sima. Beszelt beszelt, aztan hirtelem orditott egyet es az egyik gyerek arcahoz nyomta a szuros levelet (WA!). Es ha megvagja a level az arcat mi lesz? Verzik. Es milyen szinu a ver? Piros. A szuros levelu juharfa neve piros juhar. juhuuuu :D A nem szurose feher. Mert nem bant (ezt egy halk "huh"-hal erzekeltette es csak megsimogatta a levellel a gyerek kepet :D)

De a legjobb az a fekete cseresznyefa volt. Azt a sztorit...:D:D:D A fekete cseresznyefanak ugyanis eleg erdes a kerge, es ez a professzorunkat a "corn flakes" ra elmekezteti (jajjj, ne bantsatok, amerikai). De amugy tenyleg ugy nez ki az a kereg mintha kukoricapehely darabkakkal lenne bevonva. Namarmost kb 50 eve a corn flakes-t gyumolccsel ettek az amcsik (most vizizu tejjel), es tippeljetek mi volt a legnepszerubb gyumolcs amit a kajajukba raktak? Bingo, cseresznye. Hogy talaltatok ki? Es ez csak az ora eleje volt... (de most tuti nem irom le az egeszet, mert mar igy is sokat dumalok)
Az alcim masik fele: tegnap este egy igenfontos costa ricai pacak eloadast tartott latin amerikarol, gondoltam erdekes, szoval elmentem. Kisse costa rica reklam volt, kb mintha a travel channel-t nezted volna eloben, de vegulis erdekes volt latni hogy latjak a latin amerikaiak eszak amerikat. Az "utaljak" eros szo, de kb fedi az igazsagot... Csak azert emlitettem, mert ha minden ugy megy ahogy tervezzuk meg fogtok a jovoben hallani costa ricarol... :P
eeees elerkeztunk a MA-hoz, wow
Nos akkor gyorsan ismertetem is mi tortent ma eddig, de a nap jo resze meg hatravan.
Kepzeljetek ma orak utan elmentunk egy 2 percre levo hiperretroamerikai kavezoba. Tok vicces volt. Kepzeljetek el a Grease kavezojat, vagy a barmelyik '60-as '70 es kavezot valami amcsi filmbol. Lemezek, plusz vilagitos csovek a rozsaszin falon, Elvis, Marylin vigyorog minden felol, es hogy meg fokozzuk a giccset turmixot ittunk. :D (es Elvis ment a radioban) :D Tenyleg nagyon vicces volt, kar hogy nem volt nalam a meno szines korszoknyam... :P :D
Ja amugy ma Halloween dance van! Tudom, hogy a halloween csak egy het mulva lesz, de egy het mulva mindenki privat bulit tart (mi is egyik evfolyamtarsunkhoz megyunk) es akkor senki nem jelenne meg a suli bulijan, szoval elore hoztak egy hettel. Persze lovesem sem volt, hogy mi legyek... de szerencsere Hayk-nak es Johnny-nak sem volt, szoval a szakado esoben elbringaztunk a (LEGALABB) ket kilomettere levo Party City nevezetu boltba, ami kb 3szor akkora mint az egesz aula, es DUGIG van kosztumokkel es mindenfele party kellekekkel. Sikerult beszereznem egy halal ronda (LEGALABB) 15 centi sarku fekete lakkcipot es egy hatalmas mikrofonfej parokat, es most haaallllalosan buszke vagyok a jelmezemre! De komolyan eszmeletlen kiraly!!!! Alig varom az estet! Majd csinalunk fotokat, mert elmondva nem ugyan az a hatas. NAGYON POEEEEN!

Na kb ennyi lenne, most meg gyorsan megyek megcsinalni 1-2 lecket (minel kevesebb maradjon holnapra) es utana HALLOWEEN DANCE. Jeeeeeeeah!
( a legjobban feloltozo haz ingyen feed-ben reszesul. GO McPhee!!!!!)

16 comments:

Anonymous said...

Azért remélem a 'fák nevein kívül is tanultok vmit'!! Nagyon remélem. Az óra menete, inkább egy ovi szinvonalához hasonlított. Meggyőződésem, hogy csak a jót kell tőlük elhozni, ami sajnos nem sok van arra! Lássuk be!! Jó a hangulat, de tudás nem sok. Egy értelmes dolgot olvastam eddig, az pedig az esszéírás. Annak legalább van értelme. A többinek....hááát, azt hiszem csak jól hangzik. Enikő! Az értelmes dolgokat használd ki, a többin pedig csak ügyesen 'mosolyogni, és mosolyogni........'!!!
Edina

Erika Antal said...

Na ez a DHALL jó, bevetem a Bendinél, ha lesz igazolatlanja a késésekből :)). Csak az a kérdés, mit csinálok én addig... ez a baj ezekkel a büntetésekkel, nem csak a bűnös szív vele. :)).
Ja,és Party city???...Mi???...klassz!!!!
Én meg azt hittem valami jó meleg kabátot vettél:))), azt hiszem tévedtem :))).
Anya

N.E. said...

Drága Edina!
Nem hiszem, hogy tisztában vagy vele, hogy az igazi oktatás, hogy működik.Valószínűsítem, hogy csak az itthoni oktatási rendszerben tudsz gondolkodni.Ahova Csuri és az a néhány kiválasztott eljutott, Amerika leghíresebb iskolái és érdekes módon ezekből az "ovikból" a világ legjobb egyetemeire mennek továbbtanulni.Javaslom olvass és érdeklődj utána, hogy miként oktatnak ezekben az "ovikban", hátha te is profitálhatsz belőle!
Eszter

Anonymous said...

Szia!!

Kééépzeld el, Kaccéktól megtudtam, h a régi lakásunktól egy köpésnyire van egy party-s nagykereskedés. És óriási! Jó. lehet, nem olyan mint amerikában, de én még ilyet se láttam. itt is annyi minden féle kiegészítő, jelmez, és decor volt, h anyuval csak tátottuk a szájunkat!! :P én továbbra is kalóz leszek, bár gondolkodtam a boás, álarcos verzión is..csak sajna a boa 7000 ft.. de majd mi is csinálunk képeket:)
jha..és nekünk most szünet van, bár anyudtól bizti tudod. Megnéztük tegnap a High School Musical 3at!! ISTENI! sokkal jobb mint az első kettő..1: mert nem volt annyi nyálas rész benne 2: kevesebbet bezsélnek benne 3:sokkal több a dal és tánc 4: a SZALAGAVATÓRÓL szól!! :):) ha lesz időd és alkalmad, nézd meg:)

oh, és holnap megyek dolgozni..hiphip hurráá..fél 6kor kelhetek, mert 7kor kezdek.. de állató jó hely..Dunaparti kávéháznak hívják, és első osztályú!!!! huh, és ott csak sütiket fogok csinálni:) király

(sok sok képet kérünk:)) szió

Anonymous said...

Kedves Eszter!

Tökéletesen tisztában vagyok a magyar oktatási rendszerrel!!!! De! Többször voltam az USA-ban!!! Pontosam tudom, hogy mit érnek, és azt is, hogy kitől tanulnak!!! Neked kellene olvasgatni, hogy kik is tanítanak az ottani egyetemeken. Főleg Európából jött tanárok, illetve sokan itt is tanultak.
A magyar oktatási rendszer jó (jó lenne), a baj csak az, hogy ma ebben a 'szerencsétlen országban' a legtöbb szülőnek arra nincs ideje , és sajnos'igénye ' sem, hogy kultúrálódjon(olvasés, stb) így nőnek fel a gyerekek (egyedül, a TV segítségével, gondolkodás nélkül)!!!!
A mi rendszerünk arra épít, hogy a gyerekek már azért tudnak 'gondolkodni'! Sajna ma már nem, vagyis nagyon kevesen. Az amerikai rendszer pedig ezzel tökéletesen tisztában van, és ezért egy középiskolában 'ovis ' módszerrel oktat. Nem vagyok maradi, de azért nem fogadom el más ország oktatási rendszerét, sőt más rendzserét sem!!! Csak a jót, és pozitívat!
Egyébként tanítottam Enikőt! Tökéletesen tisztában vagyok, hogy mit fog ebből profitálni, és mit nem!! Úgy gondolom,(remélem), hogy Ő tudja miért írtam ezt!! Nem kell 'amerika buzinak ' lenni!!!
Edina

Anonymous said...

Igazad van Csuri tenyleg majd meg szakadtam:D Csuri goes to detention! a legujabb bestseller:D by the way: u dodged the bullet there but dont get ur hopes up.come to the dark side! ]>:)

N.E. said...

Szia Edina!
Sajnálom, hogy idáig fajult a vélemény nyilvánítás, de azt hiszem, hogy az utolsó mondatod mindent elárul.Nem tartom méltónak egy pedagógushoz az ilyen hozzászólást.További sok sikert a pályádhoz!
Eszter

N.E. said...

Kedves Enikő!
Elnézésedet kérem, többet nem fogok belemenni hasonló "csatákba",mint Edinával, hiszen ez a te oldalad és rólad szól.
Annyi tanulság azért lehet számodra, hogy némi képet kapsz abból, hogy itthon nagyon sok és nagyon különböző vélemények vannak a ti kinti tanulásotokról.De talán néhány év múlva az élet már megválaszolja a mostani kétségeket és megtudjuk kinek volt igaza.
Sok sikert és váltsd valóra álmaidat!
Eszter

Balage said...

"A mi rendszerünk arra épít, hogy a gyerekek már azért tudnak 'gondolkodni'!"

Nem. A mi rendszerünk arra épít, hogy mindenkit berántsanak a szürke egér kategóriába. Aki kiemelkedik, azt visszalökik, aki lemarad, azt meg így vagy úgy felrugdossák.

"Nem kell 'amerika buzinak ' lenni!!!"

Ha el tudja képzelni, én vagyok a leg-Amerika-ellenesebb az összes ösztöndíjas közül. Azért jöttem ide, hogy megtudjam az igazságot, és ne csak a filmekből és a multikultiból ismerjem ezt az országot. Igenis változik a véleményem, de sokmindent még így is fenntartásokkal kezelek.

A saját és édesanyám nevében kikérem magamnak ezt a hangnemet !
Felnőtt ember nem beszél így !

Balázs

eniko said...

Moderator osszegez:

"Az óra menete, inkább egy ovi szinvonalához hasonlított."
IGAZ. (1 pont oda) Mindenki elvezte, mindenki figyelt, mindenki tanult. Pont mint az oviban. Magyar kozepiskolaban ugyanis ilyen nincs. (1pont nekem)

"Jó a hangulat, de tudás nem sok."
IGAZ.(dingdingding 1pont)Felteszem azonban, hogy nem tetszett olvasni a GONDOLATOK cimu bejegyzest ahol is a 'nem sok' tudas minosegerol es maradandosagarol irtam. (1 pont nekem)
Ja es a legujabb filozofiam:
I'd rather move slowly toward SOMETHING than racing toward NOTHING) (dingding BONUSZ nekem +1)

"'mosolyogni, és mosolyogni........'!!!
"
IIIIIII... Penalty! Mosolyogni csak oszinten. Naiv gondolat, de en elhiszem. (-1 :( pont )


"ezekből az "ovikból" a világ legjobb egyetemeire mennek továbbtanulni"
IGAZ. Sweet dreams... aaahhh (almodozo fej) Hozzatennem meg hogy meg is alljak a helyuket azokon az egyetemeken. ;) Ott a pont.

"Pontosam tudom, hogy mit érnek"
HAMIS.
NEMnemnem. Ok sem tudjak ezt pontosan. De ennek az argumentnek a kifejtese masik blogbejegyzesre tartozik. (ezert versenyen kivuli)

"A mi rendszerünk arra épít, hogy a gyerekek már azért tudnak 'gondolkodni'"
IGAZ. (1 pont) (Bocsi Balazs, de wait for it...) A gyerekek bizony tudnak gondolkodni, mert az OVIban megtanultak hogy kell. Az iskola kipusztitja ezt a tehetseget. Sajnos. (Igazam van, bonusz pont nekem)
Balazs valaszat imadom, 4 bonusz pont oda. (tovabbra is 4 a kedvenc szamom. ja es a moderator nem partatlan..upsz.)

"Sajnálom, hogy idáig fajult a vélemény nyilvánítás"
1 pont. A bekes bejegyzesert.

Ugy latom hatalmas verseny alakult ki a negy resztvevo kozott, am megis Balazs es En allunk fej-fej mellett az elen. Mi lesz ebbol Holgyeim es Uraim, mi lesz ebbol?

Megmondom mi lesz: GYOZELEM! Megosztott elso hely, mert we RULE!

A jatek igazi nyertese azonban barki lehet, aki
1. tiszteletben tartja a fair play-t
2. nyitott
3. elgondolkozik mindazon ami elhangzik a blogokban es ami a legfontosabb:
4. elgondolkozik miert valtanak ki az irasok kulonfele hatasokat kulonbozo emberekben, es MIERT.

Na ez erdekes.


Petra teged meg imadlak! Bemutatom az egyetlen embert akit teljes mertekben hidegen hagyott a forrongo kornyezet es kepes volt egy lelkes-edi-naivPetras bejegyzest benyomni a tuzvonalba. I'm so glad that you still haven't changed a bit, love you :D:D:D:D

Balage said...

Egy apró megfigyelés:
Pontverseny szerint: Egyelőre holtverseny a két éppenséggel Amerikában tartózkodó között.
Mindenki vonja le a tanulságot.
Az enyém az, hogy ezt a helyzetet mi látjuk át a legjobban, ebben a pillanatban.

Erika Antal said...

Nagyon, nagyon, nagyon nehezemre esett nem beleszólni! Jól tettem! Fenti diskurzus ékes példája annak, ha képesek vagyunk visszavenni a felnőtt gőgünkből, mely hajlamossá tesz magunkat tévedhetetlennek hinni, akkor van esélyünk meghallani az utánunk jövők friss gondolatait és tanulni belőle. Fiatalok! Well done! I am very very proud of you!

Anonymous said...

Ezer bocsi!

Azt hiszem többet nem nyilatkozom!!
További jó olvasást!!!
És minden mást!:)))

Edina

Anonymous said...

Dear Edina!
im quite sure this "the grass is always greener on the other side" attitude wont get u too far in your career.if they have fun learnin about tree names then for gods sake let it be!u never had an oppurtunity to live there as i take so she already has better chances than you had.not to mention the fact that she probably already has less accent then you(having heard quite a lot english teachers in hungary making me feel ashamed).my advise: just let her be,stop being so negative!
Kiddo

Anonymous said...

Kedves MIndenki!

Nem zavar senkit, hogy Enikőnek írtam a bejegyzést?:))) Azok akik nekem üzentek, nem is ismerem.

FELHÁBORÍTÓ, hogy valaki azt meri írni, hogy 'féltékeny' vagyok a saját tanítványomra. Erre a válaszom 'mindenki magából indul ki'!!!!! Az pedig, hogy eddig milyen lehetőségeim voltak, és lesznek,szerintem senki sem tudja:)))(azért jó, ha vki már tudja:))
Persze erre a bejegyzésemre nem kérek választ! Nem kívánok ebbe az adokkapok játékba belemenni. Már így is túl sokat foglalkoztam ezzel a dologgal.
E.

Anonymous said...

Mindenkinek filozófusnak kéne mennie.
És jobb téma a magyar politikánál! :P

Amúgy..egyre többet tudok mega sütik rejtelmeiről;) A Dunapart Kávéházban dolgozom most, igaz 7re járok, de sebaj, kibírom vahogy. De ma áthúzhattam a Sacher és az eszterházy tortát :D:D:D ügyi voltam:)

jha, és Csuri, faragjál ki Tökfejet!! :D

(és tudod mit kell tanulnunk angolra a szünetben??? VERSET!!!!! áá..nem értem én ezt a nőt!)

és képzeld..nézem a Battlestar Galactica sorozatot, de angolul. Már a 4. évadnál tartok, és mostanra már megtanultam majdnem minden űhajós, meg katonai szakszót :P:P Nagyon élvezem:)

aztán csak csábítóan azzal a mikrofon fejeddel :P:P
pápás