Tuesday, November 4, 2008

HILL week >>> Tuesday

!!!!!! Election Day!!!!!!

Wooow, komolyan mondom, ha amcsi lennek majdnem be is pisilnek az izgalomtol! Ma a legtobben kek-feher-pirosban viritottak, Obama v. McCain kituzokkel, taskakkal, etc.
Rendes szavazas is volt: a hazak az allamok jogkoret toltottek be, mi ertelemszeruen a polgaroket, a House Rep.-ek a Senate-ot kepviseltek, stb. Ebednel pedig rendesen ikszelgettunk, sooot meg fotosok is voltak. :D
Ja es Hill week szellemeben a day stud-ok Car Drive-ot rendeztek a Bowl korul, ami annyit tesz, hogy feldiszitettek a kocsijaikat, visitoztak, vizibombakat dobaltak es hasonlok. :)

Ami pedig a valasztasokat illeti gondoltam leteszem a szavazatomat mielott barmi erdekes kiderulne. (nehogy aztan ram fogjatok, hogy direkt ezt vagy azt a jeloltet tamogattam, mert eppenseggel o nyert vagy hasonlo)
Bevallom oszinten ilyen sokat meg soha nem tudtam a politikarol. Nagyon ciki, tudom, de mit lehet tenni, ha egyszer otthon leszedik a fejed ha politizalni mereszelsz. VAGY ha megis elcsipsz egy politikarol szolo diskurzust, akkor garantaltan a legkeserubb, pesszimistabb, utalattal es haraggal teli egyre hangosabb es hangosabb "gondolatvaltas" fultanuja leszel. Ja es amugy mindig az az erzesem volt otthon, hogy tok nyolc mit olvasol, vagy hallasz, vagy latsz ebben a temakorben, ugysem igaz. Szoval az emberek szepen lassan teljesen erdektelenne valnak, mondvan hogy "amirol nem tudok az nem is letezik"...Ez szereny velemenyem szerint egesz egyszeruen nem igaz, en inkabb ugy hasznalnam a kifejezest, hogy "amirol nem tudsz, abba NEM IS TUDSZ BELESZOLNI". Hoppa. No mindegy, hagyjuk mert a vegen letiltjak az amugy tok bekes blogomat. (es most meg nem is vagyok teljesen kesz agyilag, hogy tisztan es ertelmesen kifejtsem a velemenyemet ebben a temaban. Majd talan ha hazamentem visszaterek ra. Ugyanis sajnos -vagy szempponttol fuggoen nem sajnos - a tavolbol nem igazan lehet erzekelni a realitast.)

Itt azonban a legtobb ember relative jol tajekozott a politikaban, ezaltal velemenye is van -meg lennetek lepve milyen fiatal gyerekek allnak elo igenis erdekes allaspontokkal - ,es hangot is ad neki, es altalaban azon alapulva szavaz. Nos termeszetesen ez nem igaz az egesz nepre - igazabol csak egy viszonylag nem tul nagy szazalekara-, es nem mondom, hogy a tv es az ujsagok feltetlenul igazat mondanak, de sokkal konnyebb informaciohoz jutni, es ez altal kialakitani a sajat allaspontodat egy ilyen "politically active and vibrant" kornyezetben. Most komolyan, mikor beszelten EN ilyen dolgokrol? Soha az eletben ezt most itt megmondom.

Tekintve viszont, hogy tudtam kb milyen atmoszferaban fogok elni egy evig, nyaron elolvastam mindket draga elnokjelolt memoirjat (meseltem is roluk meg augusztusban), vegigneztem (es gondoltam) minden elnoki es alelnoki vitat, utanaolvasgattam (igen, ennek mas oka is volt, ami tul gaz ahhoz, hogy ide leirjam, de Anya tudja es jot rohog) plusz nyitott szemmel jartam-keltem az orszagban (eleg az, minden kertben obama v. mccain sign van) es beszelgettem amcsi barataimmal, es vegezetul kialakitottam egy -meg mindig nagyon homalyos, es relative gyenge- velemenyt az egesz kampanyrol es a jeloltekrol.

Mindket memoir nagyon jo volt, tudom javasolni. Aki rohogni akar olvassa el a Dream of My Fathers-t (by McCain). Az egesz konyv olyan, mintha egy veterannal ulnel egy szobaba es regi haborus sztorikat hallgatnal. Mondom tokjo. Volt pl egy sztori amin ugy rohogtem, h nem tudtam tovabb olvasni, de volt egy olyan is, amin komolyan majdnem bogtem, pedig a kozponti temaja az amerikai hazafiassag volt, ami kb hidegen hagy, de az a tortenet nagyon jo volt. Jo es egyszeru. :)
Aki pedig gondolkodni szeretne olvassa el a Dreams from My Father-t (by Obama). Ezt a konyvet nem tudom ilyen roviden osszefoglalni, szoval neki sem kezdek. Viszont ami at jott az egeszbol, az tetszett. Tetszettek az alapotletek, es eszre lehet venni, hogy "mibol lesz a cserebogar". Ha ertitek mire celzok. (Nem. Nembaj. :) )


Nem szeretnem tovabb huzni a dolgot, a kulon policykrol most tuti nem fogok beszelni, csak gyorsan korvonalazom az altalanos aggodalmakat, velemenyeket:
  • Sokaknak tetszenek Obama otletei. nagyon is. Altalaban az ad aggodalomra okot, hogy nem tul tapasztalt. (en ide szurnam be a "mibol lesz a csb" megjegyzest)
  • McCain alelnok valasztasa egy nagy halom szar volt. Hupsz, bocs a csunya szoert, de ha az a no lenne az elnok neadjisten, akkor vege az orszagnak. (Nos, hat majdnem igy is, de legalabb nem annyira drasztikusan)
  • Az is veszelyes ha Obama nyer, az is ha nem. Miert veszelyes? Mert rengetegen nagyon sokat aldoztak azert, hogy tamogassak, es nem akarjuk meg tudni mit csinalnak ha esetleg veszit a jeloltjuk. Ha pedig nyer...haaaat, meg mindig fenn all a lehetoseg, hogy egy fanatikus rasszista allat lelovi.
  • Bar a felmeresek Obama-t hozzak ki nyertesnek, nem szabad tul biztosnak lenni. Miert? Mert a telefonba konnyu mondani, hogy "Persze, hogy szavaznek egy afroamerikaira". Aztan bemesz a fuggony moge, es ki tudja mi lesz...
Szoval mindent osszevetve nagyon izgi az egesz. Javasoltam ugye a konyveket, plusz belinkeltem az osszes vita videojat, nezzetek meg, jarjatok utana ha erdekel.
En annyit tudok mondani, hogy nagyon erdekes itt lenni a valasztasok alatt es latni hogyan reagalnak az emberek, es barki is lesz a 44th prez a fel orszag csalodni fog. Es bar annyira nem vagyok borulato mint a Balazs, de teny es valo, hogy nagy kakiban van az orszag, es nem lesz egyszeru kirancigalni. Es bar tartom magam a velemenyemhez, hogy McCain egyaltalan nem egy ven idiota, hanem igenis eroskezu vezeto lenne, azt mondom, hogy Obama much more well-rounded, es bar van egy olyan erzesem, hogy elkovetne par hibat mire belejonne a dologba, szerintem o lenne a megfelelobb elnoke az USAnak.


GO OBAMA!

3 comments:

Balage said...

"Maverick" :D

Enikő, szépen összeszedted ezt a bejegyzést, egy hozzád nem éppen közeli témáról. Szerintem nem vagyok borúlátó, tényleg nehéz lesz a következő elnöknek (reméljük BO lesz a monogramja :D)
Sarah Palin a lehető legrosszabb választás volt McCain-nek, ez nem utal túl felelősségteljes elnökjelöltre. Szép meg jó, hogy Vietnam-ban harcolt, de ő nem stratéga, csak egy katona volt. Irak és Afganisztán kérdése pedig nem ilyen hozzáállást igényel. Obama is against the war, thank God.
Ráadásul párbeszédet kezdene Iránnal, ami szerintem az egyetlen járható út. Nincs is atomfegyverük. Ilyen alapon Pakson is lehetne Nuke-központ. Egyébként meg, ha az USA-nak lehet atomozni, másnak miért nem ...?
Na, ez máshová való, csak dícsérgetni akartam a bejegyzést :D

Balázs

Anonymous said...

Szia Csuri!
Gratulálok a választási blog irásodhoz.Nem lehet rád ismerni.Mennyit változtál ilyen téren.Gratulálok Csak igy tovább.További jó tanulást.SOK SZÉP NAPOT A MÉG HÁTRALEVŐ KINT TARTÓZKODÁSHOZ.
SOK-SOK PUSZIT PESTI MAMA ÉS CINKA PAPA

Unknown said...

Szia!

Most biztos agyon csapod anyádat, de elárulom, hogy én is tudom, miért vagy te ilyen perfekt a politikában!!!
(Era meg fog ölni engem ezért...)

Mindegy, én is jót röhögtem. És elárulom, az ilyesmiből én is mindig profitáltam egy csomót, szóval hajrá!

Puszz,
melinda