Sunday, July 20, 2008

Course Catalog - junior/senior - EGYETEM

Mielőtt beadtam a pályázatomat sokat nézegettem a tagiskolák honlapjait (utána már nem...babonából :$ :D), és már akkor is nehezen hittem el, hogy tééényleg ennyire jó kurzusokat ajánlanak. Amikor pedig megkaptam a Lawrenceville 126 oldalas kurzuslistáját...hát akkor picit le voltam sokkolva. :D
Szerencsére a honlapjukon is fent van, szóval (aki még nem tette meg :P) most nézegetheti:

COURSE CATALOG

Hányadikosok az ASSIST diákok Amerikában???

A fenti link direkt a Vth Form-ra van beállítva, ez a Lawrenceville-ben a senior/végzős év. Bár ezt még nem mondtam, az ASSIST diákok az esetek 90%-ban junior évbe (gimi 3.) járnak az amerikai iskolájukban, mivel hivatalosan az érettségi előtti évet töltik kint. Viszont mivel én speciális nyelvi-előkészítős osztályba (fu de komolyan hangzik, azért annyira nem az..:D) is jártam, tehát nekem az itthoni 5. lesz az érettségi évem, kint választhattak, hogy melyik évfolyamba vegyenek fel. Végül azt hiszem a korom, és a bizonyítványaim alapján végzős leszek. :) De mindegy ez most csak annyiban lényeges, hogy így picit mások a kurzuselvárások. Amúgy értelemszerűen felmerül, hogy 'juuuj így biztos "érettségiznem is kell", igazából ha junior évbe mész ki, és szeretnél SAT-t írni, megteheted. Náluk más ez a final exam rendszer, minden évben próbálkozhatsz, de erről majd inkább akkor írok, ha már kint leszek és kellőképpen felvilágosítottak. :D
Egyébként abból a szempontból még nagyon örülök ennek a senior évnek, hogy így részt vehetek az ún. college counseling program-ban, aminek keretében tulképp segítenek neked megtalálni az igényeidnek legjobban megfelelő egyetemet. Fontos viszont, hogy ASSIST-es diák *NEM jelentkezhet a kint töltött éve alatt egyetemre, de mindenképpen nagy segítség így is ez a program, mivel már most nyáron is rengeteg very helpful cikket és kérdőívet küldtek, és külön segítőtanárhoz is fordulhatok már most, ha bármi kérdésem van.

EGYETEM
Erről jut eszembe még gyorsan: azon kívül, hogy jól néz ki a CV-dben még rengeteg más előnye is van annak, hogy ASSIST-es diák vagy. Azt hiszem néhányat már felsoroltam, és még a jövőben is fogok, most viszont arról írok egy picit, hogy mennyi segítséget jelenthet ez a lehetőség a továbbtanulásoddal kapcsolatban.

  • Ha az USA-ban szeretnél tovább tanulni van 1 éved, hogy helyben tájékozódj.
  • Az ASSIST néhány levelében külön kiemeli, hogy ha igényeled nagyon szívesen írnak neked ajánlást az egyetemi jelentkezésedhez.
  • Ezen kívül arról is sokat írnak, hogy a szervezet célja, hogy az ASSIST alumni network aktívan működjön (ahogy egyébként működik is most!!!) és a tagjai segítsék egymást a továbbtanulás/ vagy akár karrier szempontjából is.

* Az ASSIST ösztöndíj 2 évre szól: 1, amit kint töltesz, és 1, amit kötelezően itthon, hogy megoszd, amit átéltél/tanultál. A tanulói vízumot is 1 évre kapod, tehát nem maradhatsz kint, hogy azonnal folytasd a tanulmányaidat. HA viszont az egy év leteltével vissza szeretnél menni tanulni, még örülnek is!!! :) Érdekességként itt egy lista, hogy hova jártak eddig az ASSISTesek -> ALUMNI

No comments: