Sunday, July 20, 2008

A Levelek


...Az első levél amit kapsz valószínűleg aranykeretben kikerül a falra -> Congratulations!
...Azt, amiben megtudod hova vettek fel kb. ugyan ekkora becsben tartod, mert annnnnyira de annnyira vártad már
Hónapokig tehát a kapuban állva sütivel várod a postást...aztán már igyekszel olyan jól elbújni előle, ahogy csak tudsz. Ugyanis eljön az a pont, ahonnan kezdve nincs megállás, halomszámra kapod a leveleket, mindenhol beléjük botlasz a lakásban, és már azt számolgatod, hogyha bevinnéd őket összekötve a méhbe akkor a havi zsebpénzed 20 vagy 200 szorosát kapnád érte...?
De nem csak a levelek szaporodnak meg ilyen hirtelen, az e-mailek, a feladatok, az elintéznivalók...MINDEN! Szóval ha azt tervezted, hogy ezt a nyarat még kiélvezed a barátaiddal, hát felejtsd el ;) :D

Természetesen nem fogok minden egyes levélről részletesen írni, nem az a célom ugyanis, hogy halálra untassalak titeket, szóval csak néhányféléről írok, amik amúgy is érdekesek lehetnek, és előrébb viszik a sztorit. :D

Medical Forms
Hát igen...ezt előre kellett venni, ugyanis a legnagyobb rémálom, amit gyerek kaphat: legalább 5cm magas orvosipapír kupac, ~ 17 féle oltással, vizsgálatokkal, kérdésekkel... :S Igazából olyan érzésem van, mintha a júniusomat CSAK és kizárólag orvoshoz járással töltöttem volna. Mert azzal is töltöttem by the way. Most ezt nem is részletezem tovább, mert kit érdekel, hogy hány éves koromban voltam bárányhimlős, és hogy az ükapám szenvedett-e örökletes betegségben, csak azért írtam le, hogy tudjátok előre is (és akit elhanyagoltam júniusban az utólag), hogy az orvosi papírokkal bizony időben kell foglalkozni... háziorvos, labor, fogorvos, oltások, tüdőszűrő...sok sikert! ;)

Orientation
Azon kívül, hogy nagyon sokat segít nekünk bármi kérdésünk, vagy problémánk van, az ASSIST mindenféle felkészítő kis füzetekkel próbál minket felkészíteni a jövő évre. A nyár folyamán 5 füzetet is küldött, és ezekben a szervezettel kötött szerződésünk teljes tartalmától kezdve egészen odáig, hogy hogyan viselkedjünk az amerikai családunkkal mindent leírnak.
Az egyik ilyen kis füzet pl. konkrétan egy munkafüzet, ami különféle kérdesekkel próbál meg rávezetni arra, hogy hogyan is kéne bemutatnod, és képviselned kint az országodat, vagy hogy hogyan tudj meg minél többet az USA-ról mielőtt kimész, sőt tele van elgondolkodtató idézetekkel, "önmegismerős" és "önfejlesztő" gyakorlatokkal, hogy minél jobban viseld a culture shock-ot, és hogy 'help you in making as smooth an integration as possible.'
Sőt még olyanokat is leírnak pl. hogy mit csinálj, ha gépet kell váltanod, vagy ha lekésed a connection flight-odat.
Tényleg mindenre felkészítenek, vagy legalábbis segítenek felkészülni, megmutatják az irányt. :)

Természetesen a Lawrenceville-től is rengeteg levelet kaptam (még többet is szerintem, mint az ASSIST-től, többek között pl medical form-okat is):

Summer Reading List
Juhú, kötelező olvasmány lista. :D
Igazából a linket csak akkor nézd meg, ha érdekel, hogy mit adtak fel külön tantárgyaknál, mert most leírom, hogy nekem konkrétan mit kell elolvasni. (és mit olvasok el, pedig nem is lenne olyan kötelező:D)
Az egész iskolának kötelező ebből a 3-ból elolvasni 1-et:

Clinton, Hillary Rodham: Living History
McCain, John: Faith of My Fathers
Obama, Barack: Dreams from My Father

Én gondoltam szorgalmas leszek, és elolvasok2-t. :D A McCain-eset pont most olvasom, és szerintem nagyon jó. :) Egyáltalán nem a politikus jut még róla eszembe, és még amúgy sem olvastam soha haditengerészetes könyvet, szóval érdekes. Tök vicces sztorikat mesél el, olyan mintha egy veteránnal beszélgetnél. :)
A U.S. History-hoz The Americanization of Benjamin Franklin-t kellett elolvasni (by Gordon Wood). Hát igen, ilyet sem olvastam még igazából. Történelmi esszé, és jó is volt, mert vééégre a 2. ember aki logikusan és érdekesen és nem nyersen magyarázta a törit. :) Persze elég tömör könyv, mivel tele van politikával és olyan eseményekkel, amikre -van egy olyan érzésem- jó ha emlékszel.
Szerencsére a Writing Seminar-hoz és a Nature Writing-hoz ugyan az a kötelező: Rick Bass: In the Loyal Mountains
Persze ezeken kívül jó ha olvasol az amerikai kultúráról, öhm...igen és a magyarról is. Tehát újabb pont a nyári "to-do list"-eden. ;) :D

College Counseling
Elég sok levelet kaptam college témában is, és azért említem ezt itt, hogy mennyire figyelnek rád, és segítenek már most, nyáron. Először is átnézték a kurzuslistámat, hogy megfelelők-e a tantárgyak a jövőbeli elképzeléseimhez képest, plusz küldtek egy nagyon hosszú kérdőívet, ami majd segítség lesz, ha ajánlásokat írnak nekem, vagy egyetemet keresünk. Sőőőt néhány cikket is mellékeltek egyetemválasztással, felvételikkel, statisztikákkal kapcsolatban. Nagggyon jó!

No comments: