Saturday, September 27, 2008

No Classes Saturday, juhu :D

Mint az elmes cimbol rogton ki is derul, ma nincs tanitas! Wow. Mondjuk nem nagy cucc, mert szombaton amugy is csak 2 oram van, de attol meg koran kell kelni, es ma nem kellett. Amugy ez azert van, mert un. Mercersberg Day van, ami annyit tesz, hogy a JV es Varsity csapatok az egesz napot Mercersberg Academy-n toltik es meccseket jatszanak, ez pedig egyenlo azzal, hogy tobb mint 100 gyerek off campus van ma, tehat tulajdonkeppen eselytelen normalis tanitast veghezvinni. Ezert inkabb meg sem kiserlik. :D
Szoval ma hawaii van, este Latinos Unidos Dance (latin tanc feleseg), szoval tervezem, hogy delutan megcsinalom a lecket, es este party. Amugy ez egy eleg antiszoc nap, mivel a legtobb baratunk Varsity athlete es nincs itt. Szoval nagyon nincs mit tenni, csak biliardozni vagy csocsozni a fiuk hazaban (nekunk nincsenek ilyen luxuscikkeink...DE az egyik csaj szulei vesznek a haznak Air Hockey asztalt, waaaaaaa alig varom); vagy tul lenni a hazin most amig meg nyugi van. (ezt probalom eppen tenni...de persze csak blog update utan)

Tegnap egyebkent nem irtam, meg tegnap elott sem (ajaj...) szoval most gyorsan behozom ezt a ket napot is.

Szoval, csutortok.
Lovesem sincs miert, de tok happy voltam egesz nap. Kezdodott azzal, hogy irodalom ora utan bentmaradtam cunsult-on, es MEGERTETTEM amit a tanar beszelt. Mert ez egy elkepeszto zseni tanar, es senkinek sincs fogalma arrol hogy mit beszel, de most tok jol megertettem es valaszolni is tudtam, es tok erdekes dolgokrol beszeltunk. Szoval ez mar elinditotta a napomat. :) Utana matek oran a tanar mar megint elemeben volt, ossze vissza baromkodott, de mindig ezt csinalja azert szeretem a matekot. (ja es azert mert csomo erdekes dologra hasznaljuk a legegyszerubb kepleteket. pl multkor kolcsonokrol es befektetesekrol tanultunk, poen volt) Most amugy volt egy olyan feladat, hogy a hatizsakok atlagsulyat kellett kiszamitani (elsos matek azzal a kulondbseggel hogy elmagyarazzak hogyan es mire hasznald in real life), es valami olyasmit szolt be a tanar, hogy:
"For some reason this guy want to carry his brick collection in his backpack."
(Valamilyen okbol kifolyolag ez a fazon az egesz teglagyujtemenyet szeretne cipelni a taskajaban.)
ami alapbol nem akkora poen, de en azert en szakadtam a rohogestol, mert emlekeztek, a napom mar elindult. :D
Delutan elmentem az elso club meetingre (WILL-women in leadership at L'ville - es nem, nem feminista club), ami nem volt olyan erdekes csak megbeszeltuk milyen projecteket csinalunk az ev soran. Majd irok roluk. Nagyjabol annyi, hogy mindenfelet csinalunk hogy segitsunk a szegeny orszagokban elo, plusz a kornyekbeli noknek, es beszelgetunk az elsosokkel a beilleszkedesrol meg a problemaikrol, iesmi.
Utana terveztem hogy elmegyek a fent emlitett tanarom eloadasara "What matters to me and why", de vegulis az egyik haz hamburgerpartyjara mentem. :D Jo tudom nem egy komoly tanulohoz illo valasztas, de ki mondta hogy az vagyok. Amugy meg felvettek videora az eloadast, hihi. Es tuti megnezem, mert elkepeszto kivancsi vagyok hogy mit ertekel egy zseni az eletben.

Pentek is kiraly nap volt. Jo hosszu, de nembaj leirom annak ellenere, hogy mar lerohad a kezem a sok gepelestol.
A school meeting kulonosen kiraly volt, mert a ping pong championship uccso fordulojat tartottak a szinpadon, es tok jo volt mindenki ordibalt meg ugralt. :D Itt amugy sosem olyan formalisak a suligyulesek, mindig van a "het szava", ami valami poen szo egy rakas vicces keppel illusztralva (altalaban a diakokrol ami meg viccesebbe teszi a dolgot), de persze hasznos bejelentesek is vannak, plusz osszegzes hogy mi tortent a heten, es hogy milyen programok lesznek a hetvegen. JA es a mostani suligyulesen meg valami gyogyos evoverseny is volt, ki tud a leggyorsabban 5 sos izet megenni (ami amugy tomor so). Ez is nagy poen volt, egy gyerek 16 mp alatt nyomta le a torkan a kb 1dkg tiszta sot. brrrrr.

A Nature writing oram is eleg rendhagyo volt. :D Az volt a feladat a 2 oraban hogy talaljunk a campuson egy helyet magunknak ao, senki nem talal meg, es egyedul lehetunk, es figyeljuk meg a kornyezetunket, valaszoljunk kerdesekre, es rajzoljunk. :D Legjpbb kurzus ever! :D Mondjuk eleg nehez volt ilyen helyet talalni. Az elso hely tul zajos volt a hulye jeep-ek miatt amik kb fel percenkent hajtottak el az erdo elott, a masodik helyen kidolt egy fa PONTOSAN MELLETTEM, szoval ugy betojtam hogy inkabb elhuztam onnan is, vegul sikerult talalnom egy helyet, de a kotott pulcsimnak majdnem annyi lett a rozsabokrok miatt, es annyira suru volt az erdo, hogy 10 percbe telt amig kivergodtem magam. De vicces volt, latnotok kellett volna minket amikor visszamnetunk a terembe, nyakig sarosan, tele mindenfele azonositatlan lenyekkel es novenyekkel. :D


Ja es este Presidental Debate on Foreign Policy-t neztunk az egyik eloadoteremben, szoval tegnap este ota azon vagyok hogy megertsem az amerikai kulpolitikat es az egyes jeloltek allaspontjat. Nem egyszeru azert elarulom. Politikai vitat megerteni meg a sajat nyelveden is nehez, foleg mert arra mennek hogy marhara ne erts meg ha egy mod van ra. De nem vagyok en cinikus. Es amugy is most tenyleg elhataroztam, hogy meg fogom erteni ezt az egeszet, vegulis valasztas van, es (majdnem) mindenki nagyon a szivere veszi itt a dolgot, szoval alap elvaras hogy ertsel valamit az amerikai politikahoz. Es nagyon kellemetlen, tudom, de mar most tobbet tudok az itteni rendszerrol, es tervekrol mint az otthonirol... :S

5 comments:

Anonymous said...

Szió!

Ebbe a sulis szervező brigádba hogyan kerültél bele? (gondolom nem volt nehéz),de magadtól mehedtél, vagy beválasztottak?
Nagyon kíváncsi vagyok, h ott mikről beszéltek..mármint, oké a hét dolgairól, de mégis azok mik?
Kezded már otthonasabban érezni magadat? Érzed h vmiben már más vagy?
Kár h ma nem voltál skypon, amikor én is itt voltam..majd szeretnék Neked mondani vmit priviben
addig is,szió

eniko said...

A skype sajna nem mukodik, es nem valoszinu hogy fog a jovoben sem... :( Az advisorom hazaba fogok menni ha szeretnek skypolni, de ez nem fog sokszor elofordulni, mert nehez ra idot szakitani.

A klubba csak fel kell iratkozni. Amugy mindenben reszt vehetsz amiben csak akarsz, csak annyit kell tenned hogy elmesz a meetingekre es aktiv vagy.

Mar az elso naptol otthon erzem magam, remeltem hogy ez erzodik a blogbol.

Ez Amerika, Itt mindenki mas. De epp ez a poen! :D

Figyi irj emilt, valaszolni fogok! (sajnos most csak ezt tudom mondani skype helyett, mert az msn sem mukszik)

pussssz

Anonymous said...

wow csuri ez a satticfaction video nem semmi ::D:D
most mégjobban tetszik ez a suli XD
amugy ez a természetes óra baromi jolo hangzik, de vigyázz a fákkal nehogy kilapitson egy .....
amit még midnig hiányolok az a szobádrol képek !!!!! :D

eniko said...

szobamban MESS van. :D nem lesznek kepek a-aaaa. Es lusta vagyok megrendelni a posztereket, szoval meg felig uresek a falak.

:D:D:D:D Kiraly a video, mondtam. :D Egesz szombat delutan ezen rohogtunk (leckeiras helyett).

Anonymous said...

Félig üresek a falak?
Csuri drágám... félig TELI!!!
Mindig félig teli :)

Egyébként nagyonjó a blog, teccik... csak egyre jobban akarok kijutni oda :)
(itthon bezzeg a sulikban nincs semmi prog, nektek meg minden hétvégén)
Szoktam sokat gondolkodni rólad h vajon micsinálsz éppen meg ilyenek... (főleg a kegyetlen uncsi jogi óráimon... ezentúl az lesz hogy "BEZZEG ő meg az erdőben rajzol")

A bit of advice visszamenőleg...
"watch out for the trees"
És most előremenőleg :)
"fix the skype... ASAP"

Puszi